Zalety outsourcingu IT – co to jest i kiedy go stosować? Prowadzenie własnego biznesu wymaga dziś od nas korzystania z różnego rodzaju systemów informatycznych. Stopień ich ekspansji zależy prawie wyłącznie od tego, jak rozwinięty i zmodernizowany jest biznes. Często zdarza się, że sami nie jesteśmy w stanie obsłużyć korporacyjnych usług IT.

Wtedy koniecznym (a raczej przywilejem – wcześniej nie było takiej możliwości) outsourcingiem IT w Szczecinie lub innym mieście, w którym działamy (choć niekoniecznie – wyjaśnimy to w tym poradniku). Jakie są zalety wyboru tej usługi? Te podstawowe postaramy się opisać w tym artykule.

Outsourcing IT – co to właściwie jest?

Zalety outsourcingu IT
Zalety outsourcingu IT

W Szczecinie i nie tylko outsourcing IT oznacza skorzystanie z usług firmy zewnętrznej w celu powierzenia jej obsługi całej infrastruktury informatycznej we własnej firmie. Z outsourcingu korzystają przede wszystkim firmy, które opierają swoją działalność na infrastrukturze IT, czy to do użytku wewnętrznego, czy szerzej (np. udostępniając klientom mniejsze lub większe sklepy internetowe), ale także wszyscy, którzy chcą zachować biznes, korzystają z tej części swojej działalności na adopcję najnowszych technologii i wdrażanie nowych rozwiązań, czy to w celu optymalizacji zachodzących w nich procesów, czy też w celach czysto rozwojowych.

Pięć najważniejszych zalet outsourcingu IT

Choć outsourcing IT jest nadal praktykowany przez firmy w Szczecinie (i wielu innych polskich miastach) i regionie, to trzeba powiedzieć, że jest on bardzo atrakcyjny – zwłaszcza z perspektywy większych firm, którymi znacznie trudniej zarządzać indywidualnie. Poniżej przedstawiamy 5 jego podstawowych zalet, a następnie te, których nie można zignorować.

1. Optymalizacja kosztów

Przedsiębiorcy często szukają outsourcingu IT w Szczecinie i innych polskich miastach z jednego prostego powodu: oszczędności. Rzeczywiście, zewnętrzna firma informatyczna może nas uchronić przed koniecznością założenia własnego działu IT i koniecznością zatrudniania pracowników na pełen etat (i wypłacania regularnych pensji). Nasze koszty obejmują:

  • korzyści tych pracowników;
  • rozliczenia księgowe i kadrowe,
  • proces rekrutacji specjalistów IT,
  • zapłać tyle, ile potrzeba.

Inwestując w outsourcing, możemy liczyć na to, że dostosuje się on do naszych indywidualnych potrzeb. Płatności cykliczne lub za konkretną usługę możemy realizować w ciągu dnia lub tylko wtedy, gdy nie jesteśmy w stanie obsłużyć wybranych procesów. Ta swoboda może zaoszczędzić dużo pieniędzy.

2. Oszczędzaj czas

Zewnętrzne wsparcie IT pozwoli nam robić to, w czym nasza firma jest naprawdę dobra – bez odwracania uwagi od zarządzania serwerami czy usługami IT. Zwiększa to produktywność naszych pracowników, jednocześnie ułatwiając im pracę.

3. Idź z duchem czasu

Dzięki outsourcingowi nie będziemy musieli inwestować w najnowszy sprzęt, oprogramowanie i ich aktualizacje. Wewnętrzna infrastruktura IT zewnętrznej firmy daje nam poczucie stabilności i szybkości – zwłaszcza, że ​​zazwyczaj działa w chmurze. To właśnie firma outsourcingowa zapewnia ciągłość swojej działalności, zawsze w oparciu o wysokiej jakości sprzęt fizyczny.

4. Brak problemów kadrowych

Zatrudniając kilku pełnoetatowych pracowników do obsługi naszej firmy stajemy się w pewnym sensie od nich zależni – jeśli są na wakacjach lub mają problemy zdrowotne, często pojawiają się też problemy związane z zarządzaniem domeną informatyczną naszej firmy. Outsourcing nas od nich uwolni – firmy, które go dostarczają, nie będą dzwonić i chorować. Bez względu na to, kto w tym jest, skończą na czas.

5. Niskie ryzyko awarii

Czy nam się to podoba, czy nie, systemy IT mają tendencję do zawodzić – zwłaszcza, gdy powierzymy zarządzanie nimi komuś, kto nie ma specjalistycznej wiedzy. Awarie z kolei wpływają na funkcjonowanie całej firmy, niosąc ze sobą wiele dezorganizacji, utratę produktywności, a w efekcie zadowolenie naszych klientów. Outsourcing IT może znacznie zmniejszyć ryzyko awarii, zagwarantować stabilną pracę sprzętu i oprogramowania, a także zachować kopie zapasowe. Dzięki temu ostatniemu czynnikowi po wystąpieniu ewentualnej awarii cały system może zostać przywrócony do pracy w ciągu dziesięciu minut. Co ważne, większość zewnętrznych dostawców usług monitoruje infrastrukturę przez całą dobę. W przypadku samozarządzania jest to niemożliwe.

Wnioski

Nie bez powodu coraz więcej osób decyduje się na kompleksową usługę, jaką jest outsourcing IT. Szczecin, Warszawa, Łódź – we wszystkich większych miastach stał się niemal standardem stosowanym przez większość przedsiębiorców mających pewne doświadczenie z nowoczesnymi technologiami. Pozwala spać spokojnie, optymalizować koszty funkcjonowania własnej firmy oraz właściwie i optymalnie wykorzystywać posiadaną technologię.